De eerste twee dagen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jamie Lee Bron - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jamie Lee Bron - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen in Kaapstad

Door: Isabelle en Jamie Lee

Blijf op de hoogte en volg Jamie Lee

12 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De aankomstdag hebben we lopend de stad verkend en geslenterd door alle leuke straatjes van Kaapstad. 'S avonds zijn we uiteten geweest bij Harbor house aan Waterfrond. Hier is het erg gezellig.

De tweede dag zijn we naar het Robbeneiland geweest. Door het mindere weer, bewolking en wat mist, het weer dat we in Nederland wekelijks hebben, was het nog even afwachten of de ferry naar het Robbeneiland wel zou gaan. Je gaat namelijk de zee over en die kan door minder weer erg ruig zijn. Gelukkig was de zee rustig volgens de gids. Al vonden wij het ritje met de ferry meer weg hebben van een ritje in de achtbaan dan van een boottochtje.
Het robbeneiland was erg indrukwekkend. Eerst kregen we een tour met een bus waarbij een gids over het eiland vertelde, hoe het vroeger was maar ook hoe het er nu is. Daarna kregen we een tour door de gevangenis van een ex-gevangene. Ook zeer indrukwekkend maar ook triest om te horen hoe de gevangenen daar behandeld en gestraft werden.
Ook zitten er bij het Robbeneiland veel pinguïns en hebben we een zeehond gespot!

Daarna hebben we nog een stuk door de stad gelopen en zijn we uiteten geweest bij Long street, waar we locals hebben ontmoet die ons nog een paar tips hebben gegeven en wasabishotjes:) Ja, echt dat groene pittige spul wat je bij je sushi krijgt. Geen aanrader wat ons betreft, het brandt in je neus.

Door de wolken hebben we helaas niet zo als we 's ochtends van plan waren de Lions Head beklommen om daar onder het genot van sushi de zonsondergang te bekijken. Maar niet getreurd, morgen is er weer een dag.

Foto's volgen snel!

• 13 Augustus 2016 - 13:35

Sammy Jo :

Ohh klinkt weer als een super dag! Allemaal bijzondere dingen, top hoor!