Laatste dag in Kaapstad en het het begin van de - Reisverslag uit Kalkbaai, Zuid-Afrika van Jamie Lee Bron - WaarBenJij.nu Laatste dag in Kaapstad en het het begin van de - Reisverslag uit Kalkbaai, Zuid-Afrika van Jamie Lee Bron - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Kaapstad en het het begin van de

Blijf op de hoogte en volg Jamie Lee

15 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kalkbaai

Dag 3:
Vandaag op tijd uit de veren! Gelukkig hebben we beide geen last van de wasabishotjes. We zijn opgestaan met de gedachten om vandaag dan echt de Lions Head te beklimmen om daar onder het genot van sushi de zonsondergang te bekijken. Maar eerst met de city sightseeing bus alle hoogtepunten van de stad bekijken.
Tijdens het ontbijt scheen heerlijk de zon en konden we volop van het uitzicht over Kaapstad genieten. We hadden dus goede hoop dat we op de top van de Lions Head de zondondergang konden bewonderen. Helaas door de vele wolken die rond de berg hingen ging dit niet door.
Ook het betalen in randen is voor ons nog een beetje moeilijk. Vooral de eerste twee dagen hadden wij eigenlijk geen flauw idee hoeveel euro één rand was of anders om. 1 rand is €0,07 en €1,- is 14,29 rand.

Tijdens de city sigtseeing tour met de hop on hop off bus zijn we ook nog wat leuke dingetjes over Kaapstad te weten gekomen zoals:

Gekleurde huisjes:
Veel huizen in Kaapstad zijn geschilderd in allerlei verschillende felle kleuren. Dit komt doordat slaven alleen sombere kleuren mochten dragen. Na hun vrijlating schilderde de slaven hun huizen in allerlei verschillende felle kleuren.

Vuurtoren:
Het bijzondere van de vuurtoren was dat er elke dag om 13:00 via een hoge paal een bal viel van de vuurtoren. Zodat alle zeevaartschepen hun tijd gelijk konden zetten en dus optijd konden vertrekken.

Groteschuurziekenhuis:
Hier vond de eerste geslaagde openhart operatie van de wereld plaats. In 1974.

Dag 4:
Vandaag hebben we een auto gehuurd. Een prachtige knal rode Chevrolet. We hebben haar de naam Red gegeven, vernoemd naar Red van Orange is the new black. We moesten even aan haar wennen, met name aan het feit dat zij in spiegelbeeld gebouwd is. Ook het links rijden op de bergen was even wennen maar gelukkig went het snel.
Ook vandaag is het weer niet denderend, maar na het klimmen van de Lions Head al meerdere keren uitgesteld te hebben gaan we het dan nu echt doen, dan maar met wat wolken en zelfs een buitje. De klim was onwijs gaaf we zullen morgen vast behoorlijk wat spierpijn hebben. Het uitzicht was ondanks de wolken prachtig. Het viel ons op dat de wolken hier bijzonder snel voorbij gaan en af en toe als de wolk weer voorbij was, konden we vanaf de berg de hele stad zien.
Na het beklimmen van de Lions Head zijn we langs Camps Bay gereden en zijn we via Chapman’s Peak, een prachtige route waar je voor een paar rand overheen kan rijden, richting Cape Point gereden. Omdat het inmiddels al 17:30 was zijn we op zoek gegaan naar een hotel in de buurt. Het was even zoeken. Maar op dit moment liggen we in een heerlijk bed in een mooie kamer met prachtig uitzicht over de zee.
Morgen zullen we naar Cape Point rijden en vervolgens naar Boulders Bay om nieuwe vriendschappen te sluiten met de pinguins.

Dag 5:
Vanacht hebben we geslapen in een B&B van een oude engelse dame. Zij heeft ons vanochtend geholpen met de route en nog wat tips gegeven. Ook heeft zij het shark cage diven voor ons geboekt. Dit gaan we als het goed is donderdag doen.
Vandaag hebben we met Red al aardig wat kilometers gemaakt en het links rijden hebben we al helemaal eigen gemaakt.
We zijn eerst langs Boulders Bay gereden waar we oog in oog kwamen
te staan met een pinguin colonie. De pinguïns waren op nog geen 10 cm afstand en waren erg nieuwschierig. Echt onwijs gaaf! Tijdens een fotomomentje op een groep rotsen hadden we niet eens door dat er twee pinguis achter ons waren komen liggen.
Na Boulders Bay zijn we doorgereden naar Cape Point/ Kaap de goede hoop. Dit was een erg mooie route door de natuur. Daarna nog een stukje omhoog lopen voor prachtig uitzicht. Hier hebben we op nog geen meter afstand een Baboon (aap) gezien, deze was echter niet zo onder de indruk van de gopro selfie stick.
Na Cape Point zijn we langs de kust naar Kalk Bay gereden, een oud vissersdorpje wat nu een beetje een hippie stad is. Best gezellig! Hier zullen we vanavond overnachten.
Morgen ochtend zullen we land inwaarts rijden naar de wijngaarden om daar de wijnroutes en wijnproeverijen te doen. Vandaag hebben we in het restaurant al een voorproefje gehad hihi. We hebben er zin in!!

Inmiddels hebben we ook de foto's op de computer gezet die we zullen uploaden.

Tot horens! Isabelle & Jamie Lee

• 15 Augustus 2016 - 22:09

Omie:

Wat zullen jullie genieten van alles wij vinden het fijn dat je zo geniet van alles wat je ziet lief ik kijk uit naar het volgende verslag ik geniet er van lief nou welterusten voor straks meide dikke kus voor jullie

• 16 Augustus 2016 - 10:19

Truida:

Dag Lieverds, erg leuk om je verslag te lezen, vele momenten komen ons bekend voor.
    Het blijft een prachtig land. lekker genieten en een hele dikke

• 16 Augustus 2016 - 17:25

Margreetl:

Lieve meiden

Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben,
    Maar doe voorzichtig.

Liefs mam

• 17 Augustus 2016 - 08:40

Mirjam Bron:

Spannend of jullie vandaag telefoon krijgen of het duiken morgen Door gaat. Ondanks dat ik het eng vindt zal ik voor jullie duimen. Dikke kus

• 17 Augustus 2016 - 19:18

Arianne:

Super om je verhalen te lezen. Lekker genieten!
    Liefs

• 17 Augustus 2016 - 20:22