Winetastings and Wales - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jamie Lee Bron - WaarBenJij.nu Winetastings and Wales - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jamie Lee Bron - WaarBenJij.nu

Winetastings and Wales

Door: Isabelle en Jamie Lee

Blijf op de hoogte en volg Jamie Lee

17 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

Dag 6
WINE AND WINETASTINGS! We hebben er zin in. Weer op tijd uit de veren en vanuit Kalkbay rijden we landinwaarts naar Stellenbosch. Hier zijn erg veel wijngaarden te vinden. Dus gewapend met onze wijnroutekaart gaan we op pad. Na ongeveer twee uur rijden komen we aan in Stellenbosch. Het duurde toen nog even voor we een goede wijnboerderij hadden gevonden. Een Nederlandse genaamd: Rustenberg. Een geweldig stuk land met mooie huizen (meer paleisjes) en veel hectare wijngaarden. De wijn was erg lekker. De tasting bestond uit eerst drie witte wijnen en daarna drie rode wijnen. We hebben voor de weekenden in Port Elizabeth maar gelijk een paar van de lekkerste flessen gekocht:)
Na de eerste tasting hebben we nog een tweede gedaan. Om hier te komen moesten we eerst een tijd door de wijngaarden rijden. Erg leuk. We hebben mooie plaatjes en filmpjes. De tweede wijnboerderij heet Thelema. Deze tasting bestond ook uit zes wijnen. Deze mochten we zelf uitzoeken, maar wij vonden het leuker om ons te laten verrassen. We kregen zelf nog een zevende wijn. Ook bij deze wijnboerderij hebben we wat lekkers mee genomen.

Dag 7
Vandaag is het tijd voor de walvissen! We zijn vanuit Stellenbosch langs de kust naar Hermanus gereden. Er staat inmiddels al iets meer dan 600 km op de teller!
Eenmaal in Hërmanus aangekomen hebben we eerst een wale tour geboekt. Om 16:00 vertrekt de boot. Nog genoeg tijd om een slaapplek te regelen voor vanavond en om lekker in het zonnetje te lunchen.
Helaas kwamen er rond 15:00 veel wolken voor de zon. Ook was het erg winderig. De boot ging dus ook flink te keer. We hebben behoorlijk wat walvissen gezien. Ook jongewalvissen. Het waren zo'n drie groepen van ongeveer vijf walvissen. Het was geweldig om te zien. Gaaf hoe dichtbij ze waren. Wel hadden we verwacht dat ze iets hoger het water uiit zouden komen.

Morgen of beter gezegd vannacht moeten we om 03:00 uur op en om 03:45 weg op naar het shark cage diven. Daarna gaan we weer walvissen spotten van af de kant. We zijn erg benieuwd.

Goodnight, liefs vanuit Hermanus

• 17 Augustus 2016 - 21:12

Omie:

Na het lezen van het verslag dacht de dieren wil ik zien maar de boot word me dood dus blijf maar thuis maar jullie vannacht heel veel plezier en geniet er van dikke knuffel van ons doeiiii

• 18 Augustus 2016 - 00:14

Sammy Jo:

Een paar van de lekkerste flessen... ohjee ik hoor het al, gaat helemaal goed komen met jullie

• 18 Augustus 2016 - 20:32

Truida:

Wat een ervaring om walvissen van zo nabij te spotten, erg leuk. Groetjes