De tweede stageweek zit er al weer op! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jamie Lee Bron - WaarBenJij.nu De tweede stageweek zit er al weer op! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jamie Lee Bron - WaarBenJij.nu

De tweede stageweek zit er al weer op!

Door: Isabelle en Jamie Lee

Blijf op de hoogte en volg Jamie Lee

10 September 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Molo,
Van de week hebben we Xosa les gehad van onze huismeester.

Inmiddels is er al 2,5 week van de stage voorbij. We vragen ons nu al af waar de tijd is gebleven. Ondanks dat de tijd ongelooflijk snel gaat, beleven we hier minder dan tijdens de Garden route, vandaar ook minder vaak een verhaaltje.

Inmiddels beginnen we te wennen en al een beetje een ritme te krijgen, maar dan wel op z'n Zuid-Afrikaans.

Vorig weekend hebben wij vrijdagavond gezellig met z'n tweeën doorgebracht, samen met een fles wijn van de winetasting (heeuulll erg lekker), een zak chips en karaoke op bed! Het was maar goed dat onze huisgenootjes op pad waren. Maar wij, wij hebben enorm genoten! Er is zelfs een filmpje ter bewijs, DIE WE DUS NOOIT GAAN TONEN.
Zaterdag heerlijk uitslapen en vervolgens op pad, gewoon lekker touren langs de kust en wel zien waar het schip strand, of liever gezegt wij met de auto. Uiteindelijk kwamen we op een mooie kustweg terecht met tientallen wilde apen, zoooo gaaf, we hebben er één meegenomen, hij kwam er alleen niet in bij de huisbaas. Ook kwamen we nog bij een erg leuk tentje met zee uitzicht, hier gaan we zeker nog eens naar terug.
Zondag weer optijd uit de veren. Eerst zijn we naar een markt geweest op de boulevard, waar allemaal typische Afrikaanse spullen te koop zijn. Erg leuk en Isabelle is helemaal happy met haar stuisvogelei. Daarna hebben we nog heerlijk door de stad gelopen langs leuke winkeltjes en eettentjes. Kortom een heerlijk relaxed dagje met een heerlijk zonnetje.

Maandag was het weer tijd om aan de slag te gaan met ons project; een gezondheidsvoorlichtingsplan maken over TBC. We hebben met ongeveer 35 kinderen een mindmap gemaakt over TBC. De planning was om van elke grade 5, vijf leerlingen mee te laten doen, twintig in totaal, echter waren op dat moment vijftien leerlingen die straf hadden en dus ook onze 'les' bijwoonden. Ze vonden de straf helemaal niet erg. (oh, en ze moesten niet voor straf naar onze les, maar onze les gaven wij in het straflokaal).

Dinsdag, woensdag en donderdag was Jamie Lee helaas ziek. (Isabelle wil graag beschrijven hoe mijn kots er uitzag maar dat zal ik jullie besparen).

Inmiddels is het al weer weekend. Gisteravond zijn we gezellig met z'n vijven uiteten geweest. En vanmorgen naar een fundraising van de school waar we stage lopen. Onwijs leuk. We hebben ons meteen kunnen voorstellen aan de ouders.

Nou dit was het wel weer voor deze week, wij gaan pannenkoeken bakken!
Morgen staat onze eerste surfles gepland, wens ons succes!

Later!

• 10 September 2016 - 21:29

Truida:

Weer een leuk verslag, de voor laatste heb ik gemist, we hadden een weekendje van de Velorexclub, de kleine autootjes met Kees. Wij kijken weer uit naar het volgende verslag. Groetjes en een dikke